Press release

Bureau Veritas gröna linje av oberoende expertis för att främja en hållbar värld

Nov. 18 2020

Genom en grön linje av tjänster och lösningar samarbetar Bureau Veritas med organisationer för att hjälpa dem att genomföra sina hållbarhetsstrategier med tillit och öppenhet.

Bureau Veritas, världsledande inom test-, inspektions- och certifieringstjänster (TIC), stöder alla affärssektorer med ett brett utbud av hållbarhetstjänster och lösningar, vilket gör det möjligt för kunder att adressera växande utmaningar inom detta område.

Hållbarhet och ämnen relaterade till CSR eller ESG har blivit viktiga drivkrafter för tillväxt och en katalysator för förtroende för alla ekonomiska aktörer. Utöver deras ekonomiska resultat och förmåga att förnya sig, värderas företag nu för sin positiva inverkan på människor och planeten.

Beslutsfattare står inför utmaningen att bygga förtroende bland sina intressenter: aktieägare, styrelser, anställda, kunder och samhället som helhet. Endast en oberoende tredje parts expert kan hjälpa dem att ge trovärdighet till sitt CSR arbete och bevisa att deras åtaganden när det gäller miljömässiga och sociala konsekvenser backas upp av fakta och handlingar.

För företag innebär detta också att implementera, övervaka, förbättra och kommunicera sina åtaganden för att förbättra deras hållbarhetsprestanda och förbli konkurrenskraftiga och pålitliga.

Didier Michaud-Daniel, Chief Executive Officer, Bureau Veritas, säger:

Our expertise in quality, health and safety, and sustainability is at the very heart of the challenges faced today by businesses and by society as a whole. Our role as an independent third party has always been essential to shape trust between economic players. Today, it has become a vital link in the chain of actions that will make our economy more transparent and enable companies to demonstrate enhanced commitment towards our planet and its inhabitants.

With BV’s Green Line of services and solutions, we partner with our clients in their efforts to improve their performance and demonstrate the transparency and trustworthiness of their actions. In doing so, we provide the tools to protect their brand and reputation.”

Som ett "Business to Business to Society" företag har Bureau Veritas åtagit sig att ta itu med världens mest pressande utmaningar från alla sektorer av ekonomin:

• Resurser och produktion: ledande inom TIC för industrisektorer, stöder Bureau Veritas kunder i deras minskade koldioxidavtryck, netto nollutsläpp, hållbar resursanvändning och energiövergången.
  • Konsumtion och spårbarhet: tack vare sin expertis inom komplexa leveranskedjor gör Bureau Veritas det möjligt för företag att säkerställa ansvarsfulla och rättvisa inköp och garantera produktspårbarhet.
  • Byggnader och infrastruktur: i varje steg erbjuder Bureau Veritas tjänster för nya och åldrande tillgångar och bidrar till hållbara och smarta städer.
  • Ny rörlighet: Bureau Veritas bidrar också till utvecklingen av elektrisk rörlighet. Baserat på sin 200-åriga närvaro inom marinindustrin hjälper Bureau Veritas fartygsägare att utveckla användningen av alternativa bränslen - så som LNG - och att säkerställa efterlevnad av luftutsläppsregler.
  • Socialt, etik och samhällsstyrning: Förutom sina tjänster för att hantera hälso-, säkerhets- och säkerhetsutmaningar har Bureau Veritas utvecklat ett komplett utbud av lösningar som fokuserar på att förbättra och övervaka mångfald och inkludering, etik och integritet.

Tillsammans med Bureau Veritas kan företag mätbart visa effekterna av deras hållbarhets- och ESG-initiativ genom att göra dem spårbara, synliga och pålitliga.