Årets revisor Bureau Veritas

BV Sverige presenterar: Auditor of the Year Award 2023 - Robert Orgren

Intervju med Robert Orgren

BV Sverige:
"Hej Robert, Du har nyligen belönats med priset Årets revisor i BV Sverige, grattis!
Presentera dig själv, vem är Robert?"

Robert Orgren:
"Jag är snart 54 år, gift med Frida. Jag har två egna barn, två barnbarn och två bonusbarn. Jag bor utanför Linköping på östgötaslätten och har i stort sett hela mitt liv haft musik som hobby. Jag har fram till i somras spelat bas och sjungit i ett band som jag och en kompis startade 1997. Men nu har jag tagit en paus från spelandet eftersom jag reser så mycket i jobbet och det blev ohållbart att hinna med att repetera och få ihop familjepusslet."

BV Sverige:
"Hur länge har du varit hos BV och vilka områden reviderar du?"

Robert Orgren:
"Jag började som ”subbis” hos BV 2019 och jag reviderar ISO 9, 14, 45, 28k samt FSSC 22000. Jag har också gjort revision mot ISO 22716 (grundförutsättningar för kosmetikaindustrin) för ett annat CB."

BV Sverige:
"Hur det känns att arbeta med BV och skulle du rekommendera andra att gå med?"

Robert Orgren:
"Jag trivs väldigt bra med, och är lite stolt över att arbeta för ett så välrenommerat företag som BV. Jag tycker att stämningen bland kollegorna är bra och att planering och stöd fungerar bra."

BV Sverige:
"Vad är ditt arbetsområde utanför BV-uppgifter?"

Robert Orgren:
"Jag har en del konsultkunder som jag hjälper med allt från att implementera ledningssystem för certifiering, till internrevision, tillståndsansökningar, sammanställning och kontroll av lagefterlevnas mm."

BV Sverige:
"Vad betyder priset Årets revisor i BV Sverige, för dig?"

Robert Orgren:
"Att bli utsedd till årets revisor är väldigt hedrande. Jag gillar ordning och reda detta är ett kvitto på att mina ansträngningar om tydlighet och noggrannhet betalar sig."

BV Sverige:
"Några slutliga kommentarer från din sida?"

Robert Orgren:
"Jag hoppas få fortsätta arbeta med både befintliga och nya kunder inom BV och vidareutveckla mina kunskaper och revisionsfärdigheter. Jag hoppas också få vara med och utveckla BV’s rutiner, procedurer och rapporter för att förenkla och förbättra för både oss revisorer och för våra kunder."

BV Sverige:
"Tack, grattis än en gång och lycka till :)"

Robert Orgren tillsammans med BV Sverige.

Robert Orgren tillsammans med Herman Fahström, Certifieringschef  & Adis Barucic, Resource Manager Certification.

Bureau Veritas Certifiering
Mail: info-se@bureauveritas.com