COVID-19 IATF

Mar. 30 2020

Vi på Bureau Veritas Sweden vänder oss i nuläget till företag vars verksamhet har en inplanerad revision i höst.

Under rådande omständigheter med viruset covid-19 som nu klassificerats av WHO som pandemi, har man på Bureau Veritas tillfälligt fått tillstånd enligt regelverket (IATF 16949) att i förekommande fall flytta fram revisioner 90 dagar.

Vi är medvetna om att Volvo och Scania stängde sin produktion under en period och att detta kan påverkat er verksamhet. Vi ser gärna att ni återkopplar till oss om er kommande revision berörs av stängd eller minskad produktion av fordonskomponenter så vi får möjlighet att planera er revision på bästa sätt. Vårt huvudsyfte är att kunna genomföra revisionen enligt befintlig plan.

Om ert företag eller organisation behöver vidta omedelbara åtgärder för att hantera situationer kopplade till Coronaviruset så uppmanar vi er att kontakta din revisor eller vår planeringsavdelning (sweden.planning@bureauveritas.com).

Kontakten är viktig för oss på Bureau Veritas Sweden, dels för att kunna ge råd men också för att säkra kommande revisioner.

Tack för förståelsen!

Med vänliga hälsningar,